PRZEWODY W OPLOCIE STALOWYM
Dorabiamy przewody hamulcowe

Najprostszym sposobem na zwiększenie skuteczności układu hamulcowego, a zarazem niezbędną modyfikacją w samochodzie wyczynowym jest wymiana seryjnych przewodów hamulcowych oraz płynu hamulcowego. W autach wyczynowych hamulce są obciążane znacznie bardziej i częściej niż w samochodach seryjnych. Temperatura i ciśnienie w przewodach są wyższe, a ze względu na ich umiejscowienie są one narażone na różnego rodzaju uszkodzenia. Niezbędne okazuje się zastąpienie gumowych przewodów na odpowiedniki w stalowym oplocie. Sportowe przewody hamulcowe, mają trzy warstwy. Są wykonane z teflonu, dodatkowo pokryte stalowym oplotem. Mają zwiększoną odporność na wysokie temperatury oraz wysokie ciśnienia płynu hamulcowego. W przypadku seryjnego, gumowego przewodu, wysoka temperatura oraz ciśnienie sięgające nawet 400 atmosfer powoduje jego rozszerzanie. Zwiększa on swoją objętość co kierowca odczuwa poprzez miękki pedał hamulca, który wpada w podłogę. Takie zjawisko potocznie nazywa się „puchnięciem” przewodów. Na samych przewodach modyfikacje jednak się nie kończą. W profesjonalnie przygotowanych samochodach sportowych używa się płynu DOT 5, który jest znacznie bardziej odporny na pracę w wysokich temperaturach. Jeśli płyn hamulcowy zaczyna wrzeć, wzrasta jego objętość, a tym samym także ciśnienie. Skuteczność takiego układu drastycznie spada dlatego stosowanie odpowiedniego płynu hamulcowego jest niezwykle istotne w sporcie. Płyny DOT 5 dzieli się na dwie podkategorie: DOT 5.0 i DOT 5.1. Skład pierwszego z nich oparty jest na związkach silikonowych i nie można mieszać go z płynami DOT 3 lub DOT 4 (w przeciwieństwie do DOT 5.1, które można mieszać i używać w nowych seryjnie produkowanych samochodach). Charakteryzuje się one jednak mniejszą higroskopijnością niż 5.1. Higroskopijność to zdolność do wchłaniania wody. Płyny DOT 5 mają ją dość wysoką i dlatego po pewnym czasie pojawia się woda w układzie hamulcowym. Aby do tego nie dopuścić wymienia się go znacznie częściej niż standardowy płyn hamulcowy. W samochodach rajdowych proces ten powtarza się nawet co 100 km oesowych.  Trzeba paiętac też o tym, że płyny hamulcowe DOT 5 mają wysoką kwasowość, przez co mogłyby rozpuścić zwykłe przewody hamulcowe. Kierowca w normalnych warunkach użytkowania pojazdu najprawdopodobniej nie poczuje różnicy, natomiast w sytuacjach ekstremalnych poprawi się kontrola nad pedałem hamulca, polepszy się jego dozowanie,  energia nie będzie tracona na zwiększanie objętości gumowego przewodu, jak również poprawi się czucie hamulców. Podróżując często z prędkościami autostradowymi, możemy pokusić się o taką modyfikację.

Wybierz pozostałe usługi:

zobacz więcej
BEZPŁATNA EKSPERTYZA POJAZDU
Bezpłatne oględziny samochodu przed zakupem
zobacz więcej
MECHANIKA POJAZDOWA
Przeglądy okresowe, naprawy bieżące, mechanika precyzyjna
zobacz więcej
PRZEGLĄD OKRESOWY POJAZDU
Badanie techniczne a przegląd okresowy
zobacz więcej
ELEKTRYKA I ELEKTRONIKA
Diagnostyka komputerowa pojazdu
zobacz więcej
SERWIS KLIMATYZACJI OZONOWANIE
Naprawa, kontrola szczelności, ozonowanie
zobacz więcej
GEOMETRIA KÓŁ
Laserowa geometria kół, zbieżność
zobacz więcej
SERWIS OPON
Sprzedaż opon, naprawa, montaż
zobacz więcej
REGENERACJA ZACISKÓW HAMULCOWYCH
Brembo, Lucas, Bosch, TRW, GIRLING
zobacz więcej
SERWIS AUT SPORTOWYCH
Obsługa samochodów sportowych
Nasz fanpage
Polub nas na Facebooku
Youtube
Zobacz nasze realizacje
Nasz instagram
Sprawdź nad czym pracujemy